MENU
ÚSPĚCHY
Webový časopis Neťák stanul na 1.místě v soutěži Junior Erb roku 2013. Neťák vyhlášení
ANKETA
Kolik let letos oslaví budova jindřichohradeckého gymnázia od doby prvního vyučování v ní?

400 (2965 hl.)
 
135 (1025 hl.)
 
222 (917 hl.)
 
90 (848 hl.)
 
45 (892 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 6647
VYHLEDÁVÁNÍ
QR KÓD
Qr kód
Informace

Parní lokomotivy jindřichohradeckých úzkokolejek - U 37.002

U 37.002 K jindřichohradeckým úzkokolejkám neodmyslitelně patří parní lokomotivy rakouské řady U. Jednu lokomotivu této řady najdeme v J.Hradci i dnes - nese označení U 37.002. Pojďme si něco povědět o historii této lokomotivy i této řady. Nahlédneme i do technických údajů a foto nebude chybět :-) . (pro pokračování klikněte na tento text)

Parní lokomotiva U 37.002

TECHNICKÉ ÚDAJE

USPOŘÁDÁNÍ:

  • C1

POČET A PRŮMĚR/ZDVIH PÍSTŮ:

  • 2 x 290/400 mm

VÝKON:

  • 190 kW

HMOTNOST VE SLUŽBĚ:

  • 24 t

MAXIMÁLNÍ RYCHLOST:

  • 35 km/h

DRUH ROZVODU:

  • Heusinger

DÉLKA PŘES SPŘÁHLA:

  • 7182 mm

PRŮMĚR HNACÍCH KOL:

  • 800 mm

PRŮMĚR BĚHOUNU:

  • 550 mm

OBJEM VODOJEMU:

  • 3,2 m3

OBJEM UHLÁKU:

  • 1,7 m3

TLAKOVÁ BRZDA:

  • Westinghouse

ADHEZNÍ HMOTNOST:

  • 24 t

TLAK PÁRY V KOTLI:

  • 12 atm

VÝHŘEVNÁ PLOCHA:

  • 50,7 m2

HISTORIE TYPU

V roce 1897 byly vyrobeny lokomotivkou Krauss & Cie. v Linci tři lokomotivy s uspořádáním pojezdu C 1´ pro trať Jindřichův Hradec – Nová Bystřice s označením U 1, U2, U 3. Tuto řadu poté začaly vyrábět i další lokomotivky. Celkem jich bylo vyrobeno v původní verzi na 64 kusů. Lokomotivy byly vyráběny pro celou rakousko-uherskou monarchii. U ČSD získaly lokomotivy označení U 37.0.

HISTORIE LOKOMOTIVY V DATECH

  • 1898 - Vyrobena v rakouském Linci firmou Krauss pod výrobním číslem 3814
  • 1898 - Ondrášov (Moravský Beroun) – Dvorce až do ukončení provozu (1933)
  • 1935 – Předána na trať Třemešná ve Slezsku –Osoblaha
  • 1953 – Předisponována do Korytnice (až do ukončení parního provozu)
  • 1959 – Převedena do Prešova
  • 1966 – Zrušena a prodána jako vytápěcí kotel
  • 1999 – Koupena od soukromého majitele
Po odkoupení v roce 1999 byla opravována a opravena. Dnes jezdí na tratích Jindřichohradeckých místních drah a.s. (JHMD). Je považována za nejstarší provozuschopnou parní lokomotivu v Čechách.

ZDROJ:
http://lokomotivy.webzdarma.cz/u37_0.htm
www.jhmd.cz
http://cs.wikipedia.org/

| Autor: Jan Oliva | Vydáno dne 19. 10. 2011 | 2287 přečtení | Počet komentářů: 22 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek | Zdroj: Výtah z: http://lokomotivy.webzdarma.cz/u37_0.htm, www.jhmd.
VIDEA

Rallye Č.Krumlov 2013, (c) Josef Bartůšek
NÁHODNÝ OBRÁZEK
Baketbal - BK Lions JH vs. Sluneta Ústí nad Labem. - 10
Baketbal - BK Lions JH vs. Sluneta Ústí nad Labem.
zobrazení: 820
známka: 0
FACEBOOK
Chceš spolupracovat?
Chceš se stát naším redaktorem? Tak neváhej a ozvi se na e-mail joliva@centrum.cz!
ČTENÁŘ
Jméno:
Heslo:


Registrace | Info
Zapomenuté heslo

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
(c) 2011 - 5.ZŠ JH & Jan Oliva
Grafika (c) Robert Kubíček - http://alfa.roboot.cz